Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

zaterdag 29 juni 2013

10 kilo afgevallen & aankondiging

10 kilo, mijlpaal!
Het is zo ver, na iets meer dan 16 weken, op dag 115 ben ik 10 kilo afgevallen. Ik ben nog lang niet waar ik wil zijn, maar ik vind 10 kilo echt zo'n mijlpaal! Ik zal eerst even uitleggen hoe het komt dat ik zo ben afgevallen en daarna vertel ik nog iets leuks!





Buikpijn
Ik heb al jaren last van mijn buik. Niet een klein beetje, maar echt heel erg veel last. Soms kon ik gewoon niet rechtop staan van de pijn en wilde ik alleen maar opgerold op de bank liggen en wachten tot het overging. Het begon al op de middelbare school, ik had er om de zoveel maanden last van. Het werd eigenlijk steeds vaker. Afgelopen jaar had ik er zelfs elke maand zeker wel een paar keer last van. Ik ben hiervoor vaak naar de dokter geweest, maar die stuurde me vaak weg met "Je hebt een spastische darm" "Wacht maar af, het gaat wel weer over". Maar het ging niet over en het werd steeds erger! Net op het moment dat ik een afspraak wilde maken met de maag- darmarts, belde mijn moeder op of ik niet eens naar haar natuurarts wilde gaan.
High Care
En zo begon het. Ik maakte een afspraak bij High Care (www.highcare.nl). Toen ik daar kwam keek mijn arts onder andere door een microscoop naar een druppeltje bloed van mijn bloed. Dat zag er dus duidelijk niet goed uit. Ze kon zien dat er allemaal ontstekingen in mijn darmen waren en dat sommige dingen die ik binnen kreeg niet eens goed werden verwerkt. Ook kon ze zien da ik een erg laag energie niveau had. Ik had duidelijk een tekort aan B12 en mijn lichaam was dus blijkbaar niet in staat om koolhydraten te verwerken. Toen ging er bij mij een belletje rinkelen. Ik heb namelijk een paar jaar geleden het Dr. Frank dieet gevolgd en toen had ik inderdaad minder last van mijn buik. Ik kreeg een brief mee met dingen die ik wel en niet meer mocht eten en drinken en ik kreeg wat extra aanvulling in de vorm van groen poeder, B12 poeder zakjes en Acidophilus.  Ik mocht geen koolhydraten meer (dus geen brood, pasta, rijst en alles waar suiker in zit), geen melk, geen magere yoghurt meer (wel volle yoghurt) en geen kaas (wel boerenkaas. Ook mocht ik geen fruit, maar na een paar weken mocht ik dat gelukkig weer wel. Ik moest ook zeker een anderhalve liter water per dag gaan drinken.
Afkicken
Thuis ging ik aan de slag. Ik wist nog van mijn Dr. Frank dieet dat de eerste week echt het ergst was. Ik moest echt afkicken van de suiker, dat was nu weer het geval. Ik werd er echt moe en futloos van. Maar na de eerste week had ik een super goede dag! Ik had die dag super veel energie, deed zoveel dingen op een dag die ik normaal zeker over meerdere dagen moest verdelen en ik zat super lekker in mijn vel. Toen wist ik dat dit echt goed voor me ging werken. In de eerste maand heb ik wel nog veel last gehad van hoofdpijn, maar dat komt doordat ik nog aan het afkicken was. Ik moest dus echt voldoende water drinken
Energie
Ondertussen eet ik nu dus ook fruit en gaat het eigenlijk steeds beter met me. Ik vind het ineens zelfs leuk om te gaan hardlopen, daar had ik voorheen echt de energie niet voor. En een leuke bijkomstigheid: ik viel steeds ongeveer een halve kilo per week af! Daar is het allemaal niet om begonnen, maar ik wilde wel nog steeds goed gaan afvallen. Aangezien ik nu dit dieet echt moet volhouden om me goed te voelen, ga ik ook nog wel even door (misschien wel voor altijd!).
Leuk nieuws
Ik ben me steeds meer gaan verdiepen in gezond eten en heb er ook dingen over opgezocht en receptjes bedacht. Het klinkt heel raar, maar als ik eten aan het maken ben en ondertussen erover denk: "dit ga ik straks op Instagram/Facebook/Twitter zetten", doe ik veel meer moeite om het voor mezelf leuk te maken en smaakt het uiteindelijk veel lekkerder! Ik kreeg veel likes op instagram voor mijn eet foto's en zelfs af en toe vragen over receptjes. Daarom leek het me leuk om vanaf nu elke week een paar receptjes op mijn blog te zetten. Ook houd ik jullie graag op de hoogte over mijn eigen vorderingen. Zo kunnen we misschien zelfs elkaar helpen, wie weet!
Tot volgende week!
Liefs,
Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten